2017.03.01-03. AZ ÚJ ADATVÉDELMI SZABÁLYOZÁS MÁSKÉPP – 3 napos szakmai előadás és kerekasztal beszélgetés a NAIH és a FKMB szakértőivel

CÍM:

AZ ÚJ ADATVÉDELMI SZABÁLYOZÁS MÁSKÉPP – 3 napos szakmai előadás és kerekasztal beszélgetés a NAIH és a FKMB szakértőivel

Ajánló:

Az Adatvédelmi.hu 2017. március 1-3. között háromnapos konferenciát szervez „Az új adatvédelmi szabályozás másképp” címmel.
Az esemény célja mindenekelőtt az, hogy átfogó képet nyújtson az adatkezelők, jogászok és jogalkalmazók számára ahhoz, hogy megfelelő módon és időben felkészülhessenek az Európai Unió által elfogadott Általános Adatvédelmi Rendeletet (General Data Protection Regulation – GDPR) alkalmazására 2018-tól.
Ennek keretében a konferencia első napján dr. Szabó Endre Győző, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökhelyettese, bemutatja a GDPR várható legjelentősebb újításait, azok alkalmazásának feltételeit és gyakorlati következményeit.
A második nap folyamán dr. Sívó-Darás Orsolya, a Fővárosi Munkaügyi és Közigazgatási Bíróság bírája körüljárja az új uniós szabályozás tükrében a munkahelyi adatkezelések kérdéskörét. Ezt követően a résztvevők megismerhetik a kamerás adatkezelésekre, valamint az előzetes tájékoztatás követelményére vonatkozó jelenlegi és várható gyakorlatról.
A konferencia zárónapján az előadók részvételével interaktív kerekasztal beszélgetést szervezünk, amelynek célja, hogy a résztvevők választ kapjanak az esetlegesen felmerülő további szakmai kérdéseikre is. A konferenciát azon szakembereknek és az adatvédelem iránt érdeklődőknek ajánljuk, akiknek munkájához elengedhetetlenül fontosak a naprakész információk.

Előadók:

  • Dr. Szabó Endre Győző – elnökhelyettes, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)
  • Dr. Sívó-Darás Orsolya  – bírónő, Fővárosi Közigazgatási és Munkaügy Bíróság
  • Dr. Osztopáni Krisztián – vizsgáló, Audit és Információszabadság Főosztály, Audit Osztály, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH)

Időpontok – témakörök – részletes tematika:

1. nap: 2017. 03. 01.  10:00 – 14:30

GDPR – az elszámoltathatóság fényében – Dr. Szabó Endre Győző elnökhelyettes, NAIH
  1. Miben változik az érintettek helyzete? Új jogosultságok
  2. Az adatkezelőre háruló kötelezettségek – új jogintézmények a rendeletben
  3. A jogalapok új rendszere – a hozzájárulás új szabályai
  4. Az adatvédelmi tisztviselő – kulcsszereplő az átláthatóság biztosításában
  5. Magatartási kódexek és a tanúsítás
  6. Húszmillió eurós bírságplafon – a bírságkiszabás szempontjai
  7. Hogyan készülnek az európai adatvédelmi hatóságok a rendelet alkalmazására?

2. nap: 2017. 03. 02.  10:00 – 14:30 

Munkajog az új adatvédelmi rendelet tükrében: 10:00-12:00 – Dr. Sívó-Darás Orsolya – FKMB
  1. Jogszabályi háttér
  2. Munkahelyi adatvédelem különleges szabályai az állásinterjúktól a munkaviszony megszűnéséig és azon is túl
  3. Álláskeresés és a munkaviszony létesítését megelőző tárgyalások során felmerülő adatvédelmi kérdések, azaz hogyan adjunk fel hirdetést, mit kérdezhetünk, mit nem a leendő munkavállalótól; köteles-e a pályázó igazat válaszolni?
  4. A munkaviszony teljesítése során alkalmazható tesztek, vizsgálatok, alkoholos és egyéb befolyásoltság vizsgálata, pszichológiai, grafológiai tesztek elvégeztetése, a munkavállaló jogai
  5. A felek egymással szemben fennálló kötelezettségei, különös tekintettel a tájékoztatási kötelezettségre, távollét, lakcímváltozás, várandósság bejelentése
  6. A munkáltatórendelkezésére álló egyes ellenőrzési lehetőségek és azok részletes szabályai, azaz kamerás megfigyelés, elektronikus és postai levelek ellenőrzése, GPS, cellainformációk
  7. Eljárás a felek jogsértései esetén, ki, mit, hogyan követelhet az ellenérdekű féltől, munkajogi és egyéb szankciók
Kamerás adatkezelések, valamint az előzetes tájékoztatás követelménye 12:30-14:30 – Dr. Osztopáni Krisztián – vizsgáló, Audit és Információszabadság Főosztály, Audit Osztály, NAIH
  1. A kamerák használatára vonatkozó jogszabályi környezet bemutatása
  2. A kamerák alkalmazásának alapvető adatvédelmi követelményei
  3. Kamerák alkalmazása munkahelyen
  4. A családi ház védelme érdekében elhelyezett kamerák adatvédelmi követelményei
  5. A Hatóság gyakorlata az adatkezelési tájékoztatóval összefüggésben
  6. Jó és rossz példák az adatkezelési tájékoztatóval kapcsolatban
  7. Milyen következményei lehetnek annak, ha nem megfelelő az adatkezelési tájékoztató?

3. nap: 2017. 03. 03.  10:00 – 12:00

Kerekasztal beszélgetés – tematikát most Önök írják!

Dr. Szabó Endre Győző – elnökhelyettes, NAIH
Dr. Sívó-Darás Orsolya  – bírónő, FKMB
Dr. Osztopáni Krisztián – vizsgáló, NAIH
Interaktív kérdések-válaszok, tegye fel kérdését élőben, vagy előzetesen írja meg nekünk emailben, és kérésére – akár név nélkül – továbbítjuk előadóink részére.

 

 Önök kényelmét  figyelembe véve helyek csak korlátozott számban!

———————————————————————————————————————

ONLINE JELENTKEZÉS – lap aljára görgetve – jelentkezési lap word és pdf formátumban itt a jobb oldali sávban lévő ikonra kattintva tölthető le

HELYSZÍN:  Danubius Spa Hotel Margitsziget****1138 Budapest, Margitsziget

Konferenciát követően az előadás anyagot  írásvédett, pdf formátumban a megadott email címre kiküldjük.

Részvételi díj a 3 napra  vonatkozóan:

 – Teljes ár:  90 000 Ft + 27 % áfa / 3 nap / résztvevő
 – Kedvezményes ár: 85 000 Ft + 27 % áfa / 3 nap / résztvevő (egy héttel korábbi  jelentkezés és  2017.03.01-ig történő befizetés esetén)
 – Egy intézménytől/cégtől legalább 3 fő jelentkező esetén 80 000 Ft + 27 % áfa / 3 nap /résztvevő

Állami/közintézmény esetén kérhető végszámla alapján történő utalás.

A részvételi díj magába foglalja:
– regisztráció ideje alatt: kávé, tea, üdítő, ásványvíz, édes – sós sütemény
– 1 és 2. nap ebédszünetben: kávé, tea, üdítő, ásványvíz, szendvics ebéd, saláták, gyümölcstál

Pénzügyi és számlázási információk: A kitöltött és visszaküldött jelentkezési lap hivatalos megrendelésnek számít, és pénzügyi kötelezettséget von maga után. A jelentkezés elfogadásáról munkanapon 48 órán belül visszaigazolót  és díjbekérőt küldünk a jelentkezési lapon megadott email címre/címekre. Konferenciát követően -15 napon belül- az előleg és a végszámlát postai úton továbbítjuk. A végszámlán az alábbi tételek szerepelnek: részvételi díj, ellátási költség, (étel – ital – szervízdíj, mint közvetített szolgáltatás), levont előleg összege.

Jelentkező személyének változása: Konferencia napját megelőző munkanap 17:00 óráig van lehetősége résztvevői névváltoztatásra írásban (info@adatvedelmi.hu), amennyiben a jelentkező személyesen nem tud a konferencián megjelenni.

Lemondási feltételek: A részvételt a konferencia előtti 3. munkanap 17:00 óráig fizetési kötelezettségek nélkül írásban (info@adatvedelmi) visszamondhatja. Ezen időponton belül történő visszamondás esetén (konferenciát megelőző 1. és 3. munkanap 17:00 óra között) a díj 50%-át köteles megtéríteni.

Amennyiben lemondási szándékát a konferencia napján, vagy egyáltalán nem jelezte írásban, úgy a konferencia teljes részvételi díját távolmaradás esetén is ki kell egyenlíteni.

Továbbá felhívjuk a jelentkezők figyelmét, hogy az előadó lemondása esetén, valamint érdeklődés hiányában a konferencia elhalasztására a jogot fenntartjuk. Ebben az esetben a jelentkezőket e-mailben értesítjük, és a már befizetett részvételi díjat visszautaljuk, vagy a következő időpontra – jelentkező beleegyezésével – átregisztráljuk. A jelentkező ezen túlmenően további pénzügyi igényre nem tarthat jogot.

Információk a rendezvény helyszínéről:

Térkép – kattintson ide: http://www.danubiushotels.hu/szallodak-budapest/danubius-health-spa-resort-margitsziget

Helyszín megközelítése autóval:

A Margitszigetre autóval csak az Árpád híd irányából lehet lehajtani Pest irányából. A lehajtót követően balra kell kanyarodni (járdasziget megkerülésével a kötelező haladási irány szerint), így a beléptető kapuhoz/sorompóhoz történik az érkezés.
A sorompónál található parkoló őrház, mely oldalán van elhelyezve a jegykiadó automata,ahol a gomb megnyomásával ad ki jegyet a rendszer.

A sorompón való belépéskor kérem a hotel gombot nyomja meg. A sorompó felnyílását követően érkezés a parkolóba. A parkolójegyet kérjük hozzák be magukkal a szállodába.

Parkolási rend:

A szálloda a konferencia résztvevőinek kedvezményes parkolási díjat biztosít. Szálloda recepcióján történő fizetés 400.-Ft/szgk/óra. Ehhez kérjük a sorompónál való behajtáskor a HOTEL gombot nyomja meg, mert csak ez esetben tudják érvényesíteni a kedvezményt. Amennyiben Ön nem a Hotel, hanem Margitsziget gombot nyomja meg a parkolás költsége  a sorompónál történő fizetés esetén 525.-Ft/szgk/óra.  A parkolási költség a konferencia végén egy összegben fizetendő, parkolási költségről cége/intézménye részére költség számla kérhető.

Helyszín megközelítése metróval,busszal:

A Margitsziget a 26-os autóbusszal közelíthető meg.Végállomásai: Árpád híd pesti hídfő vagy a Nyugati pályaudvar. Megálló neve: Szállodák. A buszok megállója a Nagyrét elején van,a rendezvény helyszíne a balra eső 9 emeletes épület.Metróval:M3-as metróval az Árpád híd pesti hídfői, majd a 26-os autóbusz Szállodák megállónál kell leszállni.M3-as metróval Nyugati pályaudvar megállóig, majd 26-os autóbusz Szállodák megállónál kell leszállni.

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE, HOGY ÉRTESÜLJÖN AZ ADATVÉDELMI HÍREINKRŐL!

Date: 2017-01-05